Antarktika Keşfi Mars Yaşamına Işık Tutabilir!

Yüzbinlerce yıldır dünyada yaşayan insanlara dair gezegen ile ilgili sürekli yeni bulgular ve bilimsel çözümler üzerinde çalışılıyor. Yapılan araştırmalar bu duruma bir çözüm getiriyor!

Vostok Gölü üzerinde yapılan araştırmalar, 400 buzulaltı gölünün en büyük konumunda bulunan bir seçenek oluşturuyor. Rusya’nın Doğu Antarktika bölgelerinde yer alan çalışmalarda insanların istekleri ve beklentileri sürekli değişebiliyor ve çözümler ön planda yer alabiliyor. Bu sayede milyonlarca yıldır değişmeyen ve ön plana çıkarılan bir seçenek ile detayları takip etmiş oluyoruz.

2015 yılında Rus bilim insanları, buzda bir sondaj kuyusu açtılar ve milyonlarca yıldır hiç dokunulmamış olan temiz sudan bir örnek aldılar. YouTube kanalı olan Riddle ise asıl görevlerinin Dünya’da daha önce hiç görülmemiş bir yaşam formunu ortaya çıkarmak olduğunu söyledi. Geçtiğimiz ay yayınlanan bir belgeselde ise yapılan çalışmaya dair şu ifadeler kullanıldı:

“Bilim insanları, Antarktika’daki buzun altına bakmaya karar verdiklerinde gördükleri şey sadece sıradan insanları değil araştırmacıların kendisini de şaşırttı. Antarktika buzunun altında kocaman bir göl vardı, 15 bin km2 genişliğindeydi. Derinliği ise 1.200 metreye ulaşıyordu.”

Yaşam izleri yüksek!

Gölet ile ilgili olarak 3.623 metre kalınlığındaki buz tabakası karşımıza çıkıyor. Bu sayede araştırmacılar için de ufak bir yaşam izi olabiliyor. Haliyle insanların beklentisi burada bir yaşam izi değildi. Ama süreçler o kadar farklı şekilde ilerledi ki, herkes kendine has bir yapıda inceleme yapmaya başladı. Dünyadaki sadece birkaç canlı yaşama bu kadar elverişsiz bir ortamda hayatta kalabilmeyi başarabilse de bilim insanları, bu ekstrem koşullarda yaşam izi bulmayı başardı.

Araştırmacılar, burada yeni bir bakteri türü keşfettiler. W123-10 adı verilen bu bakterinin DNA’sı, Dünya’da yaşayan diğer canlılara sadece %86 oranında benziyordu. Bu konuya dair daimi ve hızlı bir çalışma üreterek sizlere ulaşmayı ve bütün çözümleri ön plana çıkarmayı bekliyoruz. Aslında bilimciler ile ilgili yapılan her çalışma, kendini ön plana çok daha hızlı çıkarıyor. Bu yüzden de süreçler sürekli değişken olabiliyor.