Mavi Işık Filtresi Artık İşe Yaramayacak!

Bilimciler pek çok konuda karşımıza yeni araştırmaları ile çıkıyor. Bu konuya dair online olarak yapılan duyurularda ve çözümlemelerde, gözlerimizin çok daha az yorulması için kullandığımız bazı mavi ışık teknolojilerinin karşımıza çıktığını söyleyebiliriz.

Fareler üzerinde yapılan detaylı deneyler, herkesi etkiliyor ve bizler için de farklı ve ayrıcalıklı bir çözüm üretmiş oluyor. Daha önce de karşımıza çıkan ve özellikle detaylı araştırmalar ile rahatlıkla kullandığımız ürünlerden olan mavi ışık filtresi, her zaman için bizi büyüleyen bir seçime sahip olarak çıkıyor karşımıza.

Telefon kullanırken, bilgisayar kullanırken taktığımız bazı gözlükler olabilir. Büyük çoğunluğumuz, gece akıllı telefonlarımızı kullanırken gözlerimizin daha az yorulması için gece modu özelliğini ya da mavi ışık filtresi uygulamalarını kullanıyoruz. Ancak Manchester Üniversitesi araştırmacıları, bu konuda genel kanıyla aynı fikirde değil. Araştırmacılar, fareler üzerinde çeşitli deneyler yaptılar ve bulgularını Current Biology Journal dergisinde yayınladılar.

Sonuçlar çok farklı!

Bu araştırmaya göre beklenenler ve çözümler çok daha farklı. Araştırmanın konusu olan deneyde mavi ve sarı renklerin parlakları düşükten yükseğe doğru değiştirildi. Yaygın inancın aksine, mavi renktense sarı renklerin daha güçlü olduğu görülüyor. Yani sarı renk maviye oranla daha etkili diyebiliyoruz. Araştırmacılar, her iki rengin de parlak ışıkta rahatsız edici olduğunu, düşük ışık durumlarında bazı şeylerin şekil almaya başladığını dile getirdi. Araştırmacılardan bir tanesi olan Timothy M. Brown, BBC News’a yaptığı açıklamada şu ifadeleri kullandı:

“Işığın, beden saatiniz üzerindeki güçlü etkisinden kaçınmak istiyorsanız loş ve mavi yapılacak şeyler olabilir. Şu an insanların yaptığı şey, rengin parlaklığını ya da görsel görüntüyü ayarlamak ve ekranı daha sarı hale getirmek.”