Atmosfer Sıcaklığıyla Demiri Buharlaştıran Yeni Bir Gezegen Ortaya Çıktı!

Bilimsel araştırmalar devam ederken, atmosfer sıcaklığı sayesinde demiri bile buharlaştıran öte bir gezegenin keşfedildiği ortaya çıktı. Heyecan yaratan yeni gezegenin ise 456 ışık yılı uzaklıkta olduğu belirlendi. Bir süredir Bern Üniversitesi, Danimarka Teknik Üniversitesi, Cenevre Gözlemeci ve Yale Üniversitesi tarafından ortak olarak gerçekleştirilen çalışmalar kapsamında yeni bir gezegenin keşfedildiği öğrenildi.

Keşif ABD’nin Arizona kentinde bulunan 4.3 metre uzunluğundaki Lowell Keşif Teleskopu tarafından gerçekleştiğini ortaya kodular. Yeni keşfedilen gezegenin bu süreçte atmosfer sıcaklığı son derece dikkat çekti. Atmosfer sıcaklığının yapılan ölçümler sonrasında 3 bin 140 dereceye kadar çıktığı öğrenildi.

Demiri Buharlaştırdığı Öğrenildi

Yeni keşfedilen gezegenin ismi ise -2 b oldu. Atmosferin içerisinde ise gaz halinde demir ve magnezyum kromium bulunduğu açıklandı. Yeni gezegenin büyüklüğünün Jüpiter’den iki kat daha fazla olduğu açıklandı. Bir diğer ismi ile benzerlikler çerçevesinde ‘Hot Jüpiter’ ismi aldığı öğrenildi. Gezegen üzerinde bundan sonraki çalışmalarda keşif çalışmalarının gerçekleştirilmesi bekleniyor. Yapılacak keşif çalışmalarının ardından daha fazla bilgi edinilmesi amaçlanıyor. Bu çalışmaların ardından atmosferik döngülerinin modellerini de ortaya çıkarması planlanıyor. Keşif hakkında elde edilen ilk bilgilerin bu süreç içerisinde Astronomy and Astrophysics dergisinde yayımlanması bekleniyor. Detaylar hakkında pek çok uzay meraklısı şimdiden heyecanlı olduklarını dile getirdiler.