Ay’ı Birlikte Keşfedelim!

Rusya Federal Uzay Ajansı, yaptığı bir konuşmada NASA’ya iş birliği teklifi sundu. Roscosmos, gezegenimizin uydusunun nasıl ortaya çıktığını öğrenmek için beraber çalışabileceklerini ifade etti.

Soğuk Savaş zamanların da ABD ile zamanın bir farklı süper gücü Sovyet Sosyalist Cumhuriyetler Birliği arasında ortaya gelen uzay yarışı, 1970’li yıllarda bitmişti. Fakat uzay keşfine şu zamanlar da daha fazla devletin katılmasıyla beraber ilerlemesi teklif edildi. Tabii bu sırada farklı devletler ve aktiviteler katılsa da ABD ve Rusya Federasyonu ikilisi uzay rekabeti halen hızlandırılmış olarak bitmiş değil. Bu iki ülke ve uzay ajansları olan NASA ile Roscosmos, uzayı tanımak için çalışmalar ve birikimler yapmaya devam ediyor.

Roscosmos’tan NASA’ya Beraber Keşif Telefonu

Bu iki ülke, uzayı tanımaya ve uzay araştırmalarına oldukça devasa miktarlarda birikimler yapıyor. Fazla bütçelere sahip olan bu iki uzay şirketinin güçlerini birlikte olmasıyla uzayın keşfini kolaylaştırırken evren hakkında daha fazla şey öğrenmemizi de imkan tanınmış oldu.

Tam bursa Rusya Federal Uzay Ajansı (Roscosmos) da ABD Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi’ne (NASA) beraber çalışma davetinde bulundu. Roscosmos, gezegenimizin uydusu Ay’ın farklı noktalarından örnekler derneyerel nasıl ortaya geldiğini bulmaya çalıştıklarını söyledi.

Şimdi için gezegenimizin uydusunun nasıl ortaya geldiğini dair öne gelen iki teori bulunuyor. Bu iki teoriden bir tanesini ABD kanadı, diğerini ise Rusya kanadı arkasında duruyor. ABD’li bilim adamları, Dünya ile bir farklı gezegenin karşı karşıya gelmesi sonucunda Ay’ın oluştuğunu iddia ederken Rus bilim adamları, Dünya ve Ay’ın beraber oluştuğu yönündeki teoriyi destekliyor.Unutmadan bir de Ay’ın ortaya çıkmasıyla ilgili üçüncü bir teori daha var: Yakalama Teorisi (Capture Theory). Bu teoriye göre Güneş Sistemi’nde ortaya çıkan bu kayalık nesne, dünyanın yörüngesine istemsizce ilerliyor. Bu teoriye göre, bu teori Ay’daki bazı elementlerin olduğunu açıklasa da arkasında cevaplanmamış sorular bıraktı.