Bilimsel Araştırmalar Koronavirüsün Vücuda Girişini Ortaya Çıkardı!

Massachusetts Teknoloji Enstitüsü bilim insanları tarafından yapılan yeni bir araştırmayı ortaya çıkardı. Koronavirüs salgını tüm dünyayı etkisi altına almışken bu süreç içerisinde bilim insanları tarafından araştırmalar hız kesmeden devam ediyor. Cell dergisinde yayınlanan araştırma sonuçları ise oldukça şaşırtıcı görünüyor.

Uzmanlar tarafından yapılan araştırmalarda, farklı hücre türlerinde bulunan RNA verileri ele alındı. Bu süreçte koronavirüsün nasıl vücuda girdiği yönünde bir araştırma yapıldı. Araştırmalarda virüsün insan hücrelerine girişi sırasında yardımcı olduğu belirlenen iki adet proteinin dışa vuran hücrelerin arkasından gittiği öğrenildi.

Araştırma sonuçlarına göre akciğerde, geniz yolunda ve bağırsağın alt kümelerinde iki farklı proteinin diğer hücrelere kıyasla daha fazla dışa vurduğu belirlendi.

Yeni Bulgular Tedavi Sürecine Yardımcı Olabilir!

Uzmanlar tarafından yapılan incelemelerde geniz yolunda iki adet proteinin RNA’larının, koronavirüsü enfekte edebilmek için daha fazla dışa dönük olduğu belirlendi. Bunlar ise mukus üreten goblet salgı hücreleri olarak belirlendi.

Akciğerlerde bulunan hücrelerde ise, alveolleri açık tutmakla sorumlu olan tip 2 pnömositlerin dışa vuran olarak belirlendiği açıklandı. Bağırsaklarda ise besinlerin emiliminden sorumlu olan enterositler dikkat çekiyor. Yapılan araştırmaların sonuçları oldukça dikkat çekici olmakla birlikte bu süreçte bilim insanları içinde faydalı olması bekleniyor. Bu sayede tedavi çalışmaları için gerçekleştirilen yöntemlerin bu hücreler üzerinde yoğunlaştırılarak yeni sonuçlar vermesi bekleniyor.