Dünya’nın Yeni Uydusu 2020 CD3

Smithsonian Astrofizik Gözlemevi’nin Küçük Gezegen Merkezi yaptığı açıklamada 2020 CD3 asteroidinin geçici olarak Dünya’nın yeni uydusuna dönüştüğünü bildirdi.

Dünyanın yeni geçici uydusu olarak  belirtilen 2020 CD3 asteroitin boyutu 1-6 metre boyutlarında olduğu belirtilirken yörüngeler bu cismin Dünya’ya geçici olarak bağlandığını gösteriyor. Güneş radyasyonu basıncından kaynaklanan bir sapmanın tespit edilemediğine ve bilinen yapay bir nesne ile bağlantının kurulamadığına yer verildi.

Asteroit Nedir?

Asteroitler, meteoritten büyük, gezegenlerden küçük kayadan oluşan Güneş cisimleridir. Genellikle Mars ve Jupiter arasında görülen asteroitler bir milyonun üzerinde sayıda bulunmaktadır. Bazı asteroitlerin kendi uyduları da bulunmaktadır.

Büyüklüklerine göre sınıflara ayrılan asteroidlerin Dünya’ya çarpması durumunda oluşabilecek çeşitli felaket teorileri bulunmaktadır. NASA’nın Dünya’ya Yakın Nesne Çalışmaları Merkezi’nin de (CNEOS) daha önce de açıkladığı üzere Dünya’ya yakın bazı gök cisimlerinin Dünya için tehlike oluşturduğu bilinmekte.

Asteroitler Nasıl Keşfedildi?

Titius-Bode yasası ile Güneş sisteminde bulunan gezegenlerin yarı büyük eksenleri bir varsayıma dayandırmasıyla asteroitlerin keşfi başlamıştır. Neptün’ün 1946’da bulunmasıyla geçersiz sayılan bu yasa ile Mars ile Jupiter arasında bir başka gezenin olduğunu varsayımı ile hareket eden Giuseppe Piazzi Ceres’i keşfeder. Ceres ilk başlarda yeni bir gezegen olarak adlandırıldı ancak zamanla başka gök cisimlerinin olduğu gözlemlendi. Böylelikle Cerez gezegen olarak anılmaktan vazgeçildi.

Dünya'nın Yeni Uydusu Nedir?

Kuiper kuşağı olarak adlandırılan Neptün’ün yörüngesi ile Plüton’un cüce gezegenlerinden uzakta kalan alanlarda 2012 yılına kadar  1000’i aşkın cisim bulunmuştur. Böylece Güneş çevresinde dönen cisimler “gezegenler”, “cüce gezegenler”, “kuyrukluyıldızlar”, “asteroitler” ve “Neptün ötesi cisimler”  şeklinde sınıflandırılmaktadır.

Dünya’nın tek doğal uydusu Ay’dan sonra geçici olarak da olsa doğal olma özelliği taşıyan  2020 CD3 asteroiti dünyanın yeni asteroiti olarak adlandırılmıştır. Yapılan araştırmaların devam ettiğini belirten uzmanlar gözlemlere devam edileceğini ve bulunan asteroit üzerinde incelemelerin yapılacağını ifade etti.