İnsan Beyni Gibi Çalışan Küçük Cihazlar Geliştirildi !

Beyin ile aynı voltaj seviyesinde çalışan ultra düşük güç gerektiren cihazlar bilgi işlem araştırmacıları tarafından geliştirildi.

İnsanlara ‘’ Süper görüş ‘’ özelliği kazandırabilme ihtimali olan Nanoteknoloji cihaz geliştirmenin yolunu buldu.

Massachusetts Amherst Üniversitesi’ne bağlı bilim insanları kullanarak memristör olarak da bilinen elektrik ileten biyolojik filamentler kullanarak elektronik hafızayı geliştirmenin yolunu bulmuş oldu.

Protein Geobacter bakterisinden geliştirildi. Geliştirme sırasında nano-tellerini kullanan bilim insanları, insan beynindeki sinapsların olduğu kadar güç verimine sahip bir cihaz ortaya çıkarabileceklerini fark ettiler. Yeni teknolojinin detayları, Nature Communications isimli bilimsel yazıda açıklandı.

Bilgisayar mühendisliği araştırmacısı ve makalenin ortak yazarı olan Jun Yao, “Muhtemelen hiç kimse, beyinde bulunan biyolojik muadili kadar güç verimine sahip bir cihaz ortaya koyabileceğimizi ummaya dahi cesaret edemedi ama şimdi ultra düşük güçlü bilgi işlem kapasitesine dair gerçekçi kanıtlarımız var ” sözlerini belirtti.

Bilim insanları bu fikrin atılımı ve bunun elektronik biliminde biyolojik voltaj düzeninde çalışan çok fazla keşfe yol göstereceğine inanıyorlar.

Nanotelleri test etmek isteyen bilim insanları, insan saçının çapından 100 kat daha küçük bir metal iplikten gönderilen nabza benzer atan aralıklı açma-kapama düzeneği ile deneyler yaptı.

Pozitif-negatif yükleme düzeneği, gerçek bir beynin öğrenme sürecine benzer etkilerde bulunduğunu ortaya koydu.

Dr. Yao “Nanotel memristör sinapsının iletkenliğini yada yumuşaklığını ayarlayabilirsiniz, bu sayede beyin benzeri bilgi işlem için biyolojik bileşenleri taklit edebilir.” dedi

Geleneksel bilgisayarla kıyaslayacak olursak bu cihaz, yazılıma dayalı olmayan bir öğrenme kabiliyetine sahiptir.

Yapay silikon nanotellerle kıyaslandığı zaman biyolojik nanoteller, çok daha düşük miktarda enerji gerektirmenin ötesinde pek çok avantaj ortaya çıkartıyor.

Nanoteller, su veya vücut sıvılarında daha kararlı, bu durum da onların kalp atış hızı izleme cihazları gibi biyomedikal uygulamalarda kullanılabileceğini gösteriyor.

Dr. Yao, nanotellerin, siborg-vari işlevsellik için mevcut olan biyolojik süreçlerle muhtemelen birleştirilebileceğini de belirtti.

Ekibinin şimdi nanotellerin “kimyasını, biyolojisini ve de elektroniğini tamamen keşfetmeyi” planladığını belirten Yao, “Bu, ileride cihazın biyolojik sistemlerdeki gerçek nöronlarla iletişim kurmasının imkanına dair umut verici”dedi.