James Webb Teleskobu Tam 1 Yıl Sonra Fırlatılacak

Bilim insanları hala uzayı keşfetmeye ve evrenin kökenini anlamaya çalışıyorlar. Roketler ve dev teleskoplar galaksileri gözlemlemek, yeni buluşlar yapabilmek amacıyla sık sık uzaya fırlatılıyorlar.

NASA’nın evren üzerinde yaptığı çalışmalarla, evrenle ilgili pek çok gizem açığa çıkarılıyor. Hem keşfedilen gezegenlerin bilinmeyen sırları hem de evrenin henüz keşfedilmemiş uç noktaları farklı roketler ve uzay teleskoplarıyla aydınlatılıyor.

James Webb Teleskobu’nun Görevi Nedir?

NASA’nın petek şeklindeki aynalarla kaplı, tenis kortu büyüklüğündeki James Webb Teleskobu’nun tam 1 yıl sonra uzaya fırlatılacağı açıklandı. Teleskop uzayda, Güneş sistemi üzerinde çalışmak, ilk galaksileri fotoğraflandırmak, ötegezegenleri görüntülemek ve evrenin kökenini araştırmak gibi görevler üstlenecek.

Apollo döneminde görev yapan yöneticilerden James E. Webb’in adını taşıyan uzay teleskobu NASA, CSA, ESA ve Uzay Teleskobu Bilim Enstitüsü’nün oluşturduğu iş birliğiyle tasarlandı. Teleskobun ana görevi galaksilerin gençlik yıllarına bakmak olacak.

The James Webb Space Telescope

James Webb Teleskobu’nda Hangi Teknolojiler Kullanıldı?

Teleskobun görevlerini gerçekleştirebilmesi için yenilikçi teknolojiler kullanıldı. Bu teknolojilerin arasında teleskop fırlatıldıktan sonra katlanan ve ayarlanan, 18 ayrı parçadan oluşan birincil ayna da bulunuyor. Teleskobun yüksek sıcaklıklara dayanabilmesi için berilyum kullanıldı. Bu madde sayesinde teleskop uzayda dondurucu soğuklarla karşılaşınca da bozulma yaşamayacak. Teleskobun üzerindeki yansıtıcı yüzey, farklı galaksilerden gelen ışıkları ölçmek için bir ayna görevi üstlenecek.

Aşırı derecede zayıf sinyalleri yakalayabilecek detektör bulunan kameralar ve spektrometrelerle donatılan teleskopta, programlanabilir mikro örtücü aynalardan da faydalanılacak. Bu aynalar sayesinde aynı anda 100 nesne gözlemlenebilecek. Ayrıca orta kızılötesi detektörleri soğutmak için Crycooler da kullanılacak.

Teleskobun, tam 1 yıl sonra, yani 30 Mart 2021’de Ariane 5 roketiyle uzaya fırlatılması planlanıyor. NASA yöneticisi Jim Bridenstine koronavirüs yüzünden teleskopla ilgili çalışmaların durdurduğunu açıklamıştı. Eğer planlar tekrar değişmezse teleskop önümüzdeki yıl uzayda süzülmeye başlayacak.