Karanlık Enerji’nin Sır Perdeleri Aralanıyor

BigBang teorisi, ilk oluştuğu zamanlarda evrenin devasa genişlemesinin bir süre sonra tamamen aksine dönüp yer çekiminin ve genişlemenin yavaşlayarak gerileyeceğini ve evrenin küçüleceğini de ön görüyordu.

Fakat arada geçen zaman içerisinde teknolojinin ve araştırmacıların çoğalmasıyla birlikte ilk kez 1998 de teorinin aksine evrenin genişleme boyutunun hızla ve devasa bir biçimde arttığı gözlemlenmişti. Bu keşfin ardından bilim insanları yer çekimi etkisini tersine etkileyen bir şey olduğunu düşünmeye başladı ve bu düşünce doğrultusunda karanlık enerji adı verdiği bir teori oluşturdu. Kosmos’un yapı taşı olarak görülen atomların evrenin sadece %5’i oluşturduğu düşünülüyor artık.

Evrenin sadece %5’ ini bilerek yaşadığımız düşüncesinin utanç verici olduğunu ve Karanlık Enerji’nin sırrının çözülmesinin fizik alanında bir devrime yol açabileceğini düşünen gözlem projesinin de bulunan University College London Prof. Ofer Lahav, 20 yıl önce keşfedilmiş olan Karanlık Enerji hakkında bilim insanlarının hala neredeyse hiçbir şey bilmediğini söylüyor.

Karanlık Enerjinin Perdeleri Nasıl Aralanacak?

Çok sayıda ülkeden 25 kurumun katıldığı DESI, alanında uzman Uluslararası araştırmacılardan oluşan bir ekip ile birlikte İzgeölçümsel Enstrümanı denilen bir ölçüm aracı ile 20 dakika bir 5 bin gezegeni aynı anda incelemek için çalışmalara başladı.

Daha önce oluşturulmuş haritalardan faydalanarak bu ana kadar tespit edilmiş olan 35 milyon galaksiyi inceleyecek olan ekip Amerika Birleşik Devletinin Arizona eyaletinde 2 kilometre yüksekliğe sahip Katt dağının tepesinde 4 metre olan Mayall teleskobunun üzerine her biri küçük teleskop işlevi gören 5 bin adet optik lif yerleştirecek ve bu sayede 20 dakikada bir 5 bin veri elde edecek. Uzayda var olan ve süzülen tüm ışıkların incelemesinin geçmişine ulaşmayı hedefleyen ekip bu sayede karanlık enerjiye dair tüm perdeleri şeffaflaştırmayı hedefliyor.