Nefes Alsın Yeter’ciler Şokta

Bilim dünyası her geçen gün yeni keşiflerle bir bilinmezliğin kapısını açıyor. Ancak bazen doğru ve gerçek olarak kabul ettiğimiz kuralları da değiştirebiliyor.

Evrim biyoloğu Dorothee Huchon solunuma ihtiyaç duymayan canlıyı tespit etti. Tespit edilen bu canlı ile  şimdiye kadar tanımlamasında oksijenli ve oksijensiz solunum yapanlar şeklinde ikiye ayırdığımız canlıların artık üçe ayrılacağı bilgisi ders kitaplarının da içeriğini değiştirecek gibi görünüyor. Araştırmalar sonrasında yeni bulunan bu canlının diğer türlere oranla gösterdiği farklılıklar dikkat çekiyor.

nefes almayan canlı

Tel Aviv Üniversitesi evrim biyoloğu Dorothee Huchon ve ekibi yaptığı araştırmalarda inceledikleri bir canlının solunum yapmadığını keşfetti. Henneguya salminicola adı verilen canlı bir balığın vücuduna yerleştiğinde solunum yapma ihtiyacı duymadığını açıkladı. Bilim dünyasını şaşırtan bu canlı mikroskop ile görünebiliyor.

Nefes Almayan Canlı

Dünyada ilk kez bir canlının nefes almadığının ortaya çıkmasıyla canlı tanımında solunumun şart olduğu gerçeği yıkılmış oldu. Halk arasında canlı tanımlamalarında kullanılan ‘’nefes alsın yeter’’ tabiri de böylelikle rafa kaldırılması gereken deyimler arasına girecek gibi görünüyor.

Proceedings of the National Academy of Sciences’ yayınlanan makalede Henneguya salminicola’ların Myxozoa sınıfı parazitler gibi denizanalarıyla uzaktan bağıntılı olduğu belirtildi. Bulunan canlıda oksijenli solunum ve adenozin trifosfat görevini gerçekleştirecek bir mitokondri ve benzeri bir organel bulunmadığından canlının myxozoa sınıfındaki denizanalarından evrimleştiği düşünülüyor.

Dorothee Huchon genetik küçülmeye sahip canlının hızlı ve sık üreyebileceğini belirtirken solunum yapmayan canlının enerji kaynağının ne olduğu merak edilen diğer bir unsur. Canlı üzerindeki araştırmalar devam ederken bilim dünyasında bilinmezlikte olan canlıların keşfedildikçe gerçekliğinden emin olduğumuz birçok şeyinde bu yeni haberlerle değişeceğini bir kez daha bizlere göstermiş oldu.